تماس با ما

فید خبر خوان

نقشه سایت

بزرگترین سایت مقالات الکترونیک و مطالب مرتبط با الکترونیک


دسته بندی سایت

پیوند ها

آمار بازدید سایت

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 48
  • بازدید دیروز : 199
  • بازدید کل : 1207030

حفاظت و تدابیر ایمنی و مراقبت اطلاعات در موقع تجارت آنلاین


براساس گزارش‌های موجود و در پایان سال جاری میلادی، میزان رشد خرید و فروش‌های آنلاین نسبت به سال 2007، 2/12 درصد افزایش داشته است. این در حالیست که خریدوفروش‌های نافرجام و زیان بار اینترنتی که طرفی از آن به خرابکاران تعلق داشته با یک رشد 20 درصدی مواجه بوده است.

این بدان معناست که خرابکاران اینترنتی نه تنها پا به پای کاربران و ارائه کنندگان خدمات تجاری پیش می‌روند بلکه میزان رشد فعالیت‌های آنها از میزان رشد متوسط توسعه تجارت آنلاین بیشتر است. براساس جدیدترین برآوردها، تنها در سال 2007 میلادی میزان سرقت مستقیم و غیرمستقیم پول در اینترنت به بیش از 3600 میلیون دلار بالغ شده است و کدهای مخرب، تکنیک‌های روانشناسی اجتماعی و نفوذهای غیرمجاز ابزار موثری بوده‌اند که خرابکاران و مجرمان اینترنتی را در این پولشویی کلان یاری می دهند.

PandaLabs، لابراتوارهای امنیتی پاندا ، با توجه به فرا رسیدن روزهای پایانی سال 2008 میلادی و افزایش ناگهانی روش‌های نفوذ و دسترسی غیرقانونی به فایل‌های محرمانه، ضمن هشدار به کاربران اینترنت نکات مهمی را به آنها توصیه نموده است:

- مراقب این تهدیدهای خاص باشید
تروژان‌های Banker ، هرزنامه‌ها، حملات Phishing، پیغام‌های غیر واقعی، فروشگاه‌های جعلی، مزایده‌های ساختگی و ... از جمله تهدیداتی هستند که در روزهای منتهی به کریسمس به شکل فراینده و کاملا مشهود رشد می‌کنند. بنابراین استفاده از نرم‌افزارهای امنیتی به روز و قدرتمند در کنار رعایت رفتارهای امن و مطمئن در اینترنت بهترین راهکار موجود برای مصونیت از آلودگی و سرقت اطلاعات محرمانه است.

- خریدهای اینترنتی خود را مراکز تجاری معتبر انجام دهید
در غیر این صورت هیچ تضمینی برای امنیت تبادلات مالی اعتباری خود نخواهید داشت. نشانه اعتبار یک مرکز تجاری در اینترنت، استفاده از پروتکل SSL می‌باشد. این پروتکل شامل مجموعه قوانینی است که از طریق رمزنگاری و رمزگشایی اطلاعات رابطه امن میان طرفین معاملات الکترونیک را تضمین می‌کند. بنابراین برای این که قبل از ارسال و دریافت اطلاعات محرمانه و انجام خریدهای الکترونیک مطمئن شوید یک پایگاه اینترنتی به پروتکل SSL مجهز است یا خیر کافی ست که دو نکته را مدنظر قرار دهید:
1- این که در ابتدای آدرس این پایگاه که در نوار آدرس مرورگر خود مشاهده می کنید عبارت https:// ذکر شده باشد.

2- علامت یک قفل در سمت راست نوار پایین مرورگر وجود داشته باشد. برای اطمینان بیشتر بر روی این علامت 2 بار کلیک کنید تا اطلاعات امنیتی این پایگاه را به طور کامل ملاحظه کنید.

- قبل از تبادل هرگونه اطلاعات حساس و محرمانه و انجام هرگونه فعالیت بانکی یا تجاری اطمینان حاصل کنید که در سیستم شما هیچ نوع کد مخرب فعالی وجود ندارد. این کدها می‌توانند شامل تروژان‌هایی باشند که با نفوذ مخفیانه در سیستم، بازدیدهای اینترنتی شما را کنترل می‌کنند و به محض ورود به سایت موسسات مالی و اعتباری، هرگونه اطلاعات مبادله شده را سرقت و به خرابکاران اینترنتی ارسال می‌کنند. برای اطمینان کامل از عدم آلودگی به ویروس‌ها از نسخه رسمی نرم‌افزارهای امنیتی به روز و جدید با قابلیت‌های پیشرفته استفاده کنید.

- از نرم‌افزارهای امنیتی مکمل استفاده کنید
این نرم‌افزارها به علت رایگان بودن، سبک بودن، قابلیت استفاده از طریق اینترنت و نیز استفاده از آخرین بروزرسانی موتورهای ضدویروس در کشف برخی از بدافزارهای بسیار جدید موثر هستند. به عنوان نمونه‌ای از این نرم افزارها که معمولا با هر نوع برنامه ضد ویروس نصب شده در سیستم سازگارند می‌توان به برنامه‌های Trend micro house call و یا Panda Active scan AVG اشاره کرد.

- به نامه‌های مشکوک و هرزنامه‌ها توجه نکنید
هرزنامه‌ها به علت نفوذ آسان در سیستم‌ها و شبکه‌های محلی و نیز به علت در اختیار داشتن موضوعات جذاب و قابل توجه، یکی از بهترین روش‌های تزریق آلودگی وطراحی حملات مخرب محسوب می‌شود. به خاطر داشته باشید که هیچ بانک و یا مرکز معتبری، اطلاعات شخصی مشتریان خود را از طریق نامه الکترونیک درخواست نمی‌کند. علاوه بر این هیچگاه روی لینک‌های مشکوک و ناشناخته‌ای که در هرزنامه‌های ناشناس وجود دارند کلیک نکنید. این لینک‌ها شما را به صفحاتی هدایت می‌کنند که فعالیت‌هایتان را تحت کنترل خرابکاران و مجرمان اینترنتی قرار می‌دهند.

- علاوه بر نرم‌افزارهای امنیتی، سیستم‌عامل و کلیه برنامه‌های کاربردی خود را همواره به روز نگاه دارید
این مسئله باعث می‌شود که کلیه حفره‌ها و آسیب‌پذیری‌های رایانه‌ای که به مرور و بدون اطلاعات شما کشف و سپس ترمیم می‌شوند به طورخودکار رفع شوند. به خاطر داشته باشید که اغلب کدهای مخرب و حملات هک از طریق حفره‌های امنینی رایانه شما را هدف قرار می‌دهند.

- هیچگاه فایل‌های موجود در منابع ناشناخته و صفحات مشکوک اینترنتی را دانلود و اجرا نکنید؛ هر چند که به آنها واقعا نیاز داشته باشید. در این موارد از فایل‌های موجود در پایگاه‌های معتبر و رسمی استفاده کنید زیرا بسیاری از کدهای مخرب در پایگاه‌های اشتراک فایل و یا صفحات بی نام و نشان در لابه‌لای برنامه‌ها و فایل‌های کاربردی و پرطرفدار پنهان شده‌اند.

- هیچ پولی را از طریق اینترنت جابجا نکنید مگر این که به طور صددرصد به روند عملکرد خود اطمینان داشته باشید. احتمال کلاهبرداری در اینترنت همیشه بسیار بیش از آن چیزی است که فکر می‌کنید.

- هیچگاه اطلاعات بسیار حساس و محرمانه خود را از طریق نامه‌های الکترونیک ارسال نکنید. شاید تصور کنید که امنیت نامه‌های الکترونیک خدشه‌ناپذیر است اما متأسفانه این حقیقت تلخی است که بدانید بسیاری از اطلاعات ارزشمند کاربران در هنگام تبادل از طریق سرورهای پست الکترونیک به سرقت رفته‌اند.

- در مسائل امنیتی چه در فضای اینترنت چه در محیط محلی سیستم همیشه بدبین و منفی‌نگر باشید!
هر چیز مشکوکی می‌تواند نشانگر وجود تهدید و آلودگی جدی در سیستم شما باشد و این که شما همواره در معرض خطر هستید میلیون‌ها کاربر آلوده میلیاردها هرزنامه در روز بیش از 100 شرکت امنیتی فعال و بین‌المللی نشانگر این مطلب هستند که شما نخستین کاربری نخواهید بود که قربانی حملات مخرب اینترنتی شده است.

  انتشار : ۵ آبان ۱۳۹۴               تعداد بازدید : 229
مطالعه روش‏های تلفیق داده در سیستم ناوبری ترکیبی INS/GNSS

مطالعه روش‏های تلفیق داده در سیستم ناوبری ترکیبی INS/GNSS

این محصول در قالب یک سمینار کامل نوشته شده است که نیاز به هیچگونه ویرایشی ندارد. این فایل در ۷۸ صفحه و در فرمت word تنظیم شده است که شامل چکیده،فهرست مطالب که در ۶ فصل آورده شده و در نهایت مراجع و رفرنس ها می باشد. در این سمینار قصد داریم ابتدا اصول کارکرد سیستم ناوبری ... ...

شناسایی سیستم به روش آنالیز طیفی با کد نویسی در متلب و مقایسه آن با کد دستوری spa

شناسایی سیستم به روش آنالیز طیفی با کد نویسی در متلب و مقایسه آن با کد دستوری spa

این فایل در فرمت پاورپوینت تهیه شدا است. این کد براساس سه گام مهم نوشته شده است که مختصرا شرح داده می شود گام اول: ابتدا ورودی را به سیستم اعمال می کنیم و خروجی ها را ثبت می کنیم. اولین گام محاسبۀ کوواریانس و کراس کوواریانس از این ورودی و خروجی هاست. برای شناسایی سیستم ... ...

پاورپوینت کامل و جامع با عنوان تقریب فیلترهای الکترونیکی (فیلتر و سنتز مدار) در 112 اسلاید

پاورپوینت کامل و جامع با عنوان تقریب فیلترهای الکترونیکی (فیلتر و سنتز مدار) در 112 اسلاید

فیلتر پایین‌گذر (به انگلیسی: Low-pass filter) نوعی از فیلتر می‌باشد که سیگنال‌هایی با بسامدی کمتر از بسامدی مشخص را عبور می‌دهد لازم به توجه است که این فیلتر در بحث پردازش سیگنال و جریان‌های متناوب اهمیت دارد و اثری بر جریان‌های مستقیم ندارد. فیلتر بالاگذر (به انگلیسی: ... ...

دانلود جزوه کنترل مدرن دانشگاه خواجه نصیر

دانلود جزوه کنترل مدرن دانشگاه خواجه نصیر

جزوه عالی و کامل تایپ شده سیستم های کنترل پیشرفته (کنترل مدرن) آماده برای دانلود است. مشخصات جزوه دانشگاه: صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی رشته: مهندسی برق، مهندسی مکانیک استاد: دکتر بیژن معاونی فایل های همراه جزوه: تمرین ها و جواب های کامل، کوئیزها، پروژه ها فرمت: PDF پی ... ...

کتاب Impedance source power electronic converters

کتاب Impedance source power electronic converters

این کتاب محصول جدید انتشارات wiley در سال 2016 است. برای اطلاعات بیشتر به اینجا مراجعه شود. فرمت: PDF تعداد صفحات:419 پیشنهاد ویژه: در صورتی که تمایل دارید کتاب فوق را با 80 درصد تخفیف به همراه یک هدیه ویژه خریداری نمایید به بخش خرید پکیج کتاب های الکترونیک قدرت ... ...

دانلود جزوه مدار 1 دانشگاه امیرکبیر استاد کراری

جزوه ی مدارهای الکتریکی 1 آماده برای دانلود است. دانشگاه: صنعتی امیرکبیر (پلی تکنیک ایران) استاد: دکتر کراری منبع درسی، آزمون ارشد، استخدامی فرمت: پی دی اف PDF، قابل استفاده در هر سیستم و دستگاه (موبایل، لپ تاپ و ...) تعداد صفحات: 120 کیفیت: بسیار عالی نوع: دست نویس ...

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

پرفروش ترین ها


    پر بازدید ترین های فورکیا


    مطالب تصادفی

    • کاربرد و عملکرد فیبر نوری
    • چطور برخورد دهنده بزرگ هادرون (LHC) کار می کند؟
    • الگوریتم ضرب کننده Booth و پیاده سازی آن با زبان VHDL
    • مشخصه های فنی دوربین Panasonic Lumix DMC G۱
    • صفحه نمایش LCD

    تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد