تماس با ما

فید خبر خوان

نقشه سایت

بزرگترین سایت مقالات الکترونیک و مطالب مرتبط با الکترونیک


دسته بندی سایت

پیوند ها

آمار بازدید سایت

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 144
  • بازدید دیروز : 196
  • بازدید کل : 1200075

تاریخچه تجارت الکترونیک


انسان از ابتدای خلقت تاکنون روشهای تجاری متفاوتی را تجربه کرده‌است. در ابتدا سیستم تبادل کالا رایج بود. شکارچی گوشت را با سلاح عوض می‌کرد. این سیستم اشکالات فراوانی داشت. مثلاً ممکن بود شکارچی نتواند سلاح سازی را پیدا کند که به گوشت احتیاج داشته باشد. در این صورت گوشتها فاسد می‌شدند .

در بعضی تمدنها سیستم کالای محبوب به وجود آمد. در سرزمینی که گندم غذای اصلی مردم آن بود، شکارچی گوشت را با گندم و گندم را با سلاح تعویض می‌کرد. این روش هم مشکلات زیادی داشت. کالای محبوب در سرزمینهای مختلف متفاوت بود. از طرف دیگر معیاری برای سنجش ارزش آن وجود نداشت و حمل و نقل آن هم مشکل بود بدون شک اختراع پول اولین انقلاب در زمینه تجارت بود. ارزش آن مشخص بود، حمل آن آسانتر بود، فاسد نمی‌شد و همه طالب آن بودند. فواید استفاده از پول به اندازه‌ای بود که حتی تا چند دهه قبل کمتر کسی انتظار یک انقلاب دیگر را داشت. ارتباط بین تجارت و تکنولوژی دیر زمانی است که وجود داشته و ادامه دارد. در واقع، یک پیشرفت تکنیکی باعث رونق تجارت شد و آن هم ساخت کشتی بود. در حدود ۲۰۰۰ سال قبل از میلاد، فینیقیان تکنیک ساخت کشتی را بکار بردند تا از دریا بگذرند و به سرزمینهای دور دست یابند. با این پیشرفت، برای اولین بار مرزهای جغرافیایی برای تجارت باز شد و تجارت با سرزمینهای دیگر آغاز شد. اکنون، شبکه جهانی اینترنت مانند همان کشتی است که نه تنها فواصل جغرافیایی، بلکه اختلافات زمانی را نیز کمرنگ نموده و صحنه را برای نمایشی دیگر آماده کرده‌است.ترکیب تجارت و الکترونیک از سال ۱۹۷۰ آغاز شد. برای گسترش و پذیرش تجارت الکترونیک لازم است که پیش نیازهای این تکنولوژی از جمله زیرساختار مخابراتی، مسایل قانونی و ایمنی پیام رسانی مهیا شود.

مهم‌ترین هدف در تجارت حال چه از روشهای بسیار پیشرفته الکترونیکی استفاده کند و چه از روشهای سنتی و قدیمی -همانا دستیابی به پول و سود بیشتر است. طبیعتا در این میان، نقش بانکها و موسسات اقتصادی در نقل وانتقال پول بسیار حیاتی است. هنگامی که در سال ۱۹۹۴ اینترنت قابلیتهای تجاری خود را علاوه بر جنبه‌های علمی و تحقیقاتی به نمایش گذاشت،موسسات تجاری و بانکها در کشورهای پیشرفته اولین نهادهایی بودند که تلاش جدی خود را برای استفاده هر چه بیشتر از این جریان بکار انداختند. محصول تلاش آنها نیز همان بانکداری الکترونیک امروزی است. سپس به سرعت مشخص شد که اینترنت بستر بسیار مناسبی برای انواع فعالیتهای بانکداری و اقتصادی بشمار می‌رود.

بانکداری و تجارت الکترونیک هم اکنون در جهان به عنوان یک بحث بسیار تخصصی و در عین حال، بسیار پیچیده تبدیل شده‌است و تطبیق آن با سیاستهای تجاری و اقتصادی کشورهای مختلف نیاز به تحقیق و برنامه ریزی دقیق دارد.

در بررسی تاریخچه تجارت الکترونیک درمی یابیم که بورسهای اوراق بهادار نیز موسسات دیگری بودند که به سرعت فعالیت خود را با روند پیشرفت اینترنت هماهنگ کردند و موفق شدند که در عرض مدت کوتاهی، با توجه به برتریهای اینترنت در مقایسه با روشهای قدیمی، به دلیل سرعت و دقت بالا، به موفقیتهای بی نظیری دست یابند.
تجارت الکترونیک، علی رغم جوان بودن در جهان شناخته شده و در سالهای اخیر رشد فزاینده و غیرقابل پیش بینی داشته‌است. این رشد تصاعدی حاصل استفاده از یک ابزار، یعنی اینترنت می‌باشد. البته تجارت الکترونیک فقط در شاخصه‌ها یا کشورهای خاصی جا افتاده و استفاده می‌شود. برای مثال، در سال ۱۹۹۷ صنعت جهانگردی و توریسم مسوول ۲۰ تا ۳۰ درصد از فروشهای مجازی بوده.

 

  انتشار : ۵ آبان ۱۳۹۴               تعداد بازدید : 468
دانلود پروژه تولید همزمان برق و حرارت و سرما CCHP

دانلود پروژه تولید همزمان برق و حرارت و سرما CCHP

دسته بندی مهندسی برق فرمت فایل powerpoint حجم فایل 33 MB تعداد صفحات فایل 40   معرفی فناوری های تولید همزمان برق و حرارت درسه دهه اخیر پس از افزایش عمده بهای سوخت، اهمیت بحث سوخت جایگزین ، افزایش کارآیی انرژی و کاهش آلودگی زیست محیطی، ... ...

دانلود جزوه مدار منطقی دانشگاه شریف استاد حسابی

دانلود جزوه مدار منطقی دانشگاه شریف استاد حسابی

جزوه عالی مدار منطقی دانشگاه: صنعتی شریف استاد: دکتر حسابی فرمت: PDF پی دی اف تعداد صفحات: 84 رشته: مهندسی برق سال: 1400-99 کیفیت: عالی نوع: دست نویس عالی دانلود نمونه ... ...

کتاب Power System Relaying

کتاب Power System Relaying

این کتاب محصول انتشارات wiley در سال 2014 است. برای اطلاعات بیشتر به اینجا مراجعه شود. فرمت: PDF تعداد صفحات:399 پیشنهاد ویژه: در صورتی که تمایل دارید کتاب فوق را با 80 درصد تخفیف به همراه یک هدیه ویژه خریداری نمایید به بخش خرید پکیج کتاب های سیستم های قدرت مراجعه ... ...

دریافت فایل : کتاب Power System Relaying

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

پرفروش ترین ها


    پر بازدید ترین های فورکیا


    مطالب تصادفی

    • کاربرد و عملکرد فیبر نوری
    • چطور برخورد دهنده بزرگ هادرون (LHC) کار می کند؟
    • الگوریتم ضرب کننده Booth و پیاده سازی آن با زبان VHDL
    • مشخصه های فنی دوربین Panasonic Lumix DMC G۱
    • صفحه نمایش LCD

    تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد