تماس با ما

فید خبر خوان

نقشه سایت

بزرگترین سایت مقالات الکترونیک و مطالب مرتبط با الکترونیک


دسته بندی سایت

پیوند ها

آمار بازدید سایت

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 82
  • بازدید دیروز : 153
  • بازدید کل : 1199817

عاملهای هوشمند در تجارت الکترونیکی


به دليل ورود تجارت به بازارهاي مجتمع و يكپارچه كه از كانال‌های ارتباطی بدون سيم و وسيله‌های ارتباطي قابل حمل از جمله تلفن‌های موبايل استفاده می كنند، محيط تجارت الكترونيك هر روز در حال پيچيدگی و پويايي بيشتر است. ايده‌های نو و بديع تجارت الكترونيك پويای امروز میتواند روشها و مدلهای كارا و مفيدی در معاملات تجاری، مخصوصاً در مرحله شناسايی نياز، تبليغات، شناسايی محصول و عرضه‌كننده آن، انجام مذاكره و توافق، ارائه دهد. يكي از راه‌حلهای تجارت الكترونيك، به‌كارگيری عاملهای نرم‌افزاری با قابليت يادگيری و تصميم‌گيري هوشمندانه است، كه میتوانند در خريد و فروش، ارائه پيشنهاد در مناقصه‌ها و حراجها، مذاكره و عقد قرارداد به‌كار گرفته شوند. عاملهای نرم‌افزاری هوشمند، واسطه‌هايی هستند كه آرزوی بشر را براي انجام خودكار بسياری از فعاليتها در تجارت محقق نموده‌اند. عاملها براي انجام خودكار كارهای وقت‌گير و تكراری كاربران، جستجوها، توصيه‌ها و همچنين بازيابی و مديريت اطلاعات كسب‌شده براي فرايند خريد و فروش به‌كار گرفته می شوند و همچنين در توسعه و گذار مراحل گوناگون فرايند رفتار خريد مشتری ، از روش سنتی به روشهای سازگار با تجارت مدرن الكترونيك بسيار موثر بوده‌اند. در اين مقاله سعی بر تعريف عاملهای هوشمند و كيفيت فعاليت آنها در زمينه تجارت الكترونيك است. همچنين با تمركز بر تجارت الكترونيك در انواع فروشگاههای اينترنتی ، حراج‌های برخط و تجارت b2b حضور عاملهای نرم‌افزاری هوشمند در هر كدام از اين فرايندها تشريح مي‌شود‌.

مقدمه
تجارت الكترونيك از جمله فرايندهای جامعه اطلاعاتی دنيای امروز است كه در سالهای اخير با حضور اينترنت بسيار توسعه يافته است. تجارت الكترونيك، شامل به اشتراك گذاشتن اطلاعات كسب‌وكار، برقراری ارتباطات تجاری و هدايت معاملات تجاری به‌وسيله شبكه های ارتباطی است. تجارت الكترونيك شامل طيف گسترده‌ای از فعاليتها و تخصص ها از جمله امنيت در معاملات، اعتماد و اعتبار در معاملات، قانون‌گذاری، مكانيزم پرداخت، چگونگی تبليغات، كاتالوگ‌های الكترونيك، حضور واسطه‌ها، عملكرد فروشگاههای چندرسانه‌ای و ... است.
تجارت الكترونيك عبارت است از تعامل سيستم‌های ارتباطی، سيستم‌های مديريت داده‌ها و امنيت كه به‌واسطه آنها امكان مبادله اطلاعات تجاری در رابطه با فروش محصولات و يا خدمات ميسر مي‌شود. البته در اين تعاملات، حمايت و حفظ اسرار مصرف‌كنندگان و همچنين محافظت از داده‌ها و اطلاعات شخصى در تجارت الكترونيك، ايجاد قوانين روشن تجارى به‌منظور ايجاد يك بازار الكترونيك معتبر و در نهايت تدوين قوانين بسيار با اهميت است.
در تجارت الكترونيك سه بعد اصلی تجارت، كه شامل محصول يا خدمات مورد مبادله، فرآيند فروش، تحويل و خدمات پس از فروش است، مي‏ توانند از حالت فيزيكي و كاملا ملموس تا حالت الكترونيك و نرم افزاري و يا اصطلاحاً مجازی تغيير كنند. تركيبات گوناگون از حالت‌های فيزيكي و الكترونيك ابعاد تجارت، تعيين‌كننده سطوح تجارت الكترونيك بوده و در صورتي‌كه هر سه بعد حالت الكترونيك داشته باشند، بالاترين سطح در تجارت الكترونيك شكل مي‌گيرد. اين در حالي است كه در تجارت سنتي هر سه عامل، فيزيكي و كاملا قابل لمس هستند و در نتيجه تجارت الكترونيك مي‏ تواند در تمام يا بخشي از مراحل چرخه تجاری به‌كار گرفته شود. چرخه تجاری از جستجوی كالاها و خدمات متناسب با نيازها، جستجوی عرضه‌كننده و انجام مذاكره، سفارش، حمل و پرداخت بها، فعاليت‌ها و خدمات پس از فروش مثل گارانتي تشكيل شده است. از جمله دستاوردهای تجارت الكترونيك؛ حضور عرضه‌كنندگان در يك بازار جهاني قابل رويت براي كليه خريداران است كه مزايای فراواني دارد، ولي از سوی ديگر امكان مقايسه با ساير رقبا را نيز برای تقاضاكننده به‌وجود می آورد و عرضه‌كننده را از انحصار خارج مي كند. دستاورد ديگر، انجام مذاكرات هوشمند در محيط اينترنت است كه به‌وسيله آن عرضه‌كنندگان مي‌توانند قيمتهای متفاوتی برای شرايط گوناگون ارائه دهند و محصولاتي كه دارای سود كمتر يا بدون سود بوده‌اند، با اين نوع مذاكره ممكن است با قيمت مناسب معامله شوند و بفروش برسند. با اين مقدمه به نظر میرسد كه شركتها و عرضه‌كنندگان در صورت داشتن شرايط لازم برای بهره‌گيری از دستاوردهای تجارت الكترونيك مزايای زيادی كسب خواهند كرد. از جمله اين مزايا مي‌توان موارد زير را نام برد: * دستيابی به يك بازار فروش 24 ساعته در سطح جهان * فروش سريع‌تر به‌علت وجود امكانات مكانيزه فروش و انجام معامله * هزينه كمتر فروش به‌علت اتوماسيون فرايند آن در اينترنت * هزينه پرسنل فروش كمتر به‌علت اتوماسيون فرايند آن در اينترنت * امكان تماس مستقيم و بدون واسطه با مشتريان * امكان جلب بيشتر رضايت مشتريان * حجم فروش و سودآوری بيشتر (افزايش فروش تا سال 2002 ، 10 تا 20 درصد و كاهش هزينه ها تا 45 درصد (احمدی، 1381 ) به‌دليل وابستگی زياد تجارت الكترونيك به تعامل مستقيم با مشتری، مسئله برقراری خدمات مناسب براي مشتری يكی از مهمترين مسائلی است كه شركتها و عرضه كنندگان بايد در نظر گيرند كه از جمله اين مسائل مي توان فعاليت های مرتبط با توصيه محصولات و تبليغات برخط را نام برد. تجارت الكترونيك علاوه بر سودمندی برای فروشندگان , برای مشتريان نيز سودمند است. مشتری مي تواند با صرف كوشش كمتر براي پيداكردن محصول و خدمت، با پايين ترين قيمت و اجناس به روز و جديد ، سود بيشتری از تجارت الكترونيك ببرد. فايده ديگر اين است كه مغازه ها روی اينترنت 24 ساعته باز هستند و 7 روز هفته به مشتريان خدمات تجاری ارائه می دهند. شناسايی نيازهای مشتريان، شناسايی نيازهای بازار و بهره گيری از بازاريابی و بازارسنجی علمی ، از مواردی هستند كه برای موفقيت در تجارت الكترونيك و بهره گيری از سودمنديهای آن، ضروری بوده و نقش بسزايی در كسب منافع بيشتر توسط مشتريان و جلب رضايت بيشتر آنان داراست. به جهت تحقق شناسايی نيازهای مشتريان و بازار و در نتيجه پيش بينی تكنولوژی و برنامه ريزی های مورد نياز ، بايستي ساختار و جنبه های تجارت الكترونيك و ارائه دهندگان خدمات و ملزومات آن ، به طور گسترده‌ای شناسايی شوند. برنامه ريزی صحيح اين فعاليتها همه در ايجاد سود بيشتر برای بازرگانان موثرند. همچنين به‌كارگيری عاملهای هوشمند نرم افزاری در تجارت الكترونيك، مي تواند پاسخگوی بسياری از اين نيازها بوده و علاوه بر خودكارساختن فرايندهای مختلف، تحليل و بررسي داده های مشتريان و در نتيجه فرايند فروش يك به يك كالا را محقق كند.

  انتشار : ۵ آبان ۱۳۹۴               تعداد بازدید : 358
دانلود پروژه تولید همزمان برق و حرارت و سرما CCHP

دانلود پروژه تولید همزمان برق و حرارت و سرما CCHP

دسته بندی مهندسی برق فرمت فایل powerpoint حجم فایل 33 MB تعداد صفحات فایل 40   معرفی فناوری های تولید همزمان برق و حرارت درسه دهه اخیر پس از افزایش عمده بهای سوخت، اهمیت بحث سوخت جایگزین ، افزایش کارآیی انرژی و کاهش آلودگی زیست محیطی، ... ...

دانلود جزوه مدار منطقی دانشگاه شریف استاد حسابی

دانلود جزوه مدار منطقی دانشگاه شریف استاد حسابی

جزوه عالی مدار منطقی دانشگاه: صنعتی شریف استاد: دکتر حسابی فرمت: PDF پی دی اف تعداد صفحات: 84 رشته: مهندسی برق سال: 1400-99 کیفیت: عالی نوع: دست نویس عالی دانلود نمونه ... ...

کتاب Power System Relaying

کتاب Power System Relaying

این کتاب محصول انتشارات wiley در سال 2014 است. برای اطلاعات بیشتر به اینجا مراجعه شود. فرمت: PDF تعداد صفحات:399 پیشنهاد ویژه: در صورتی که تمایل دارید کتاب فوق را با 80 درصد تخفیف به همراه یک هدیه ویژه خریداری نمایید به بخش خرید پکیج کتاب های سیستم های قدرت مراجعه ... ...

دریافت فایل : کتاب Power System Relaying

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

پرفروش ترین ها


    پر بازدید ترین های فورکیا


    مطالب تصادفی

    • کاربرد و عملکرد فیبر نوری
    • چطور برخورد دهنده بزرگ هادرون (LHC) کار می کند؟
    • الگوریتم ضرب کننده Booth و پیاده سازی آن با زبان VHDL
    • مشخصه های فنی دوربین Panasonic Lumix DMC G۱
    • صفحه نمایش LCD

    تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد