تماس با ما

فید خبر خوان

نقشه سایت

بزرگترین سایت مقالات الکترونیک و مطالب مرتبط با الکترونیک


دسته بندی سایت

پیوند ها

آمار بازدید سایت

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 180
  • بازدید دیروز : 143
  • بازدید کل : 1205828

معایب کسـب و کار الکترونیک


در یک نگاه کلی می توان گفت کسب و کار الکترونیـک عبارت است از کاربردی کردن کلیه سیستمهای اطلاعاتی برای تقویت و کنترل فرآیندهای کسب و کار. امروزه این فرآیندها با استفاده از تکنولوژی های مبتنی بر وب توسعه می یابند . کسب و کار الکترونیکی در یک تعریف ساده واژه ای به معنی انجام کسب و کار با استفاده از ارتباطات راه دور و ابزارهای مرتبط است. و تجارت الکترونیک از این دست دارای مفهومی کوچک تر و محدودتر نسبت به کسب و کار الکترونیکی است.

کاربری های کسب و کار الکترونیک می تواند به سه شاخه مختلف تقسیم بندی شود:
۱) سیستم‌های داخلی کسب و کار
▪ مدیریت ارتباطات مشتریان
▪ برنامه‌ریزی منابع سازمانی
▪ درگاه اطلاعات کارمندان
▪ مدیریت دانش
▪ مدیریت کارهای تیمی
▪ سیستم‌های مدیریت اسناد
▪ مدیریت منابع انسانی
▪ کنترل فرآیند
▪ مدیریت تعاملات داخلی
۲) ارتباطات و همکاری‌های سازمانی
▪ نامه های الکترونیکی
▪ صدا نامه ها
▪ انچمن های بحث
▪ کنفرانس ها
▪ سیستمهای همکاری کننده
۳) تجارت الکترونیک- بنگاه با بنگاه و بنگاه با مشتری
▪ سرمایه گذاری الکترونیکی
▪ مدیریت زنجیره تامین
▪ بازاریابی الکترونیکی
▪ پردازش برخط تعاملات
این کاربری ها می تواند مورد استفاده افراد مختلفی قرار گیرد:
▪ همه کاربران اینترنت
▪ فقط کارمندان در اینترانت
▪ گروه خاصی از کاربران هدف در یک اکسترانت مثل مشتریان و شرکا
برخی نیز کسب و کار الکترونیک را ترکیبی از تجارت الکترونیک ، هوشمندی شرکتها، مدیریت ارتباط با مشتری ، مدیریت زنجیره ی تامین و برنامه ریزی منابع شرکت می دانند
کسب و کار الکترونیک دارای مزایا و معایبی می باشد .
ـ مسئله امنیت ، امکان ورود به سیستم های شما از طریق آدرس پست الکترونیکی ، سایت شبکه و دستیابی به اطلاعات مالی و غیره؛
ـ اختلال در برنامه کاری در صورت خرابی سیستم؛
ـ از دست دادن کنترل؛
مشکلات و هزینه های به روز بودن با فناوریهایی که به سرعت پیشرفت می کنند از جمله معایب کسب و کار الکترونیک می باشند.
● چارچوب تحلیلی
گسترش و نفوذ هر فناوری بستگی به چند عامل نظیر منافع بالقوه فناوری، ظرفیت جذب بنگاهها دارد. منافع بالقوه نه تنها به تولیدکنندگان کالاها و خدمات می رسد که از فناوری جدید استفاده می کنند ، بلکه مصرف کنندگان آن کالاها و خدمات نیز از آن بهره مند می شوند. برای مثال، رشد سریع اینترنت باعث می شود هم عرضه کنندگان و هم مصرف کنندگان از مطلوبیت بیشتری برخوردار گردند.
پذیرش فناوری کسب و کار الکترونیک تابعی از چندین عامل است. این عوامل در اکثر مواقع اثر تقویت کننده دو جانبه ای (متقابلی) بر یکدیگر دارند.
همانگونه که می دانید ملاحظات بین المللی که شامل صادرات، واردات فنــــاوری و... است در تعامل با کسب و کار الکترونیک ، اثرتقویت کننده بر یکدیگر دارند. در این حالت بنگاه در سطح بین المللی با پذیرش کسب و کار الکترونیک واردات و صادرات خود را برمبنای اصول استاندارد کسب و کـــــار الکترونیک شکل می دهد. از طرف دیگر قرار گرفتن کالا و خدمات در فضای تجارت الکترونیکی موجب حذف فاصله بین مبدا و مقصد کالاها و خدمات می گردد و تغییرات اساسی در بازارهای هدف به وجود می آورد. موفقیت در این فرایند، منوط به مدیریت کارا و حرفه ای اسـت. مدیریت حرفـه ای با درک و شناخت از فضای ارتباطات بین المللی، شیوه های کسب و کار الکترونیک را متناسب با ملاحظات بیـــن المللی تطبیق می دهد. از طرف دیگر، مدیریت حرفه ای با تجارت مدرن روابط غیرمعمـــول را تصحیح می کند.
حجم عملیات ، اثرات دو سویه ای را بر کسب و کار الکترونیک دارد. از آنجایی که استفاده از کسب و کار الکترونیک باعث دستیابی به انبوهی از مشتریان با سلایق مختلف می گردد. لذا بنگــاههای فعال در امر تجارت بین المللی با گسترش ظـــرفیت تولیدی و تنوع بخشی به تولیدات کالا و خدمات سعی در جذب مشتریان بیشتر است.
یکی از شرایط مهم دیگر در کسب و کار الکترونیک وجود شبکه ارتباطی قوی همراه با اطمینان بالاست. دسترسی به پهنای باند بالاتر در اختیار هیچ کدام از بنگاهها نیست. پهنای باند قسمتی از زیرساختهای نهادینه شده توسط دولت است. هرقدر این پهنا بالاتر باشد، حجم وسرعت اطلاعاتی که ردوبدل می کند بیشتر خواهد بود. از این رو با درنظر گرفتن نقش مهمی که این عامل می تواند در موقعیت خدمات شبکه با توان بالا داشته باشد، خصوصی سازی و مقررات زدایی خدمات ارتباطی به منظور افزایش کارایی در سیستم مخابرات در کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته مورد تاکید قرار می گیرد.
متغیرهای رفتاری نظیر میزان مهارت نیروی انسانی بنگاهها، حجم سرمایه گذاری در تحقیق و توسعه و نرخهای دستمزد، از عوامل مهمی هستند که در پذیرش کسب و کار الکترونیک توسط بنگاهها موثرند. هرقدر بنگاه تجاری در سطح بین المللی از نیروی انسانی متخصص بیشتری برخوردار باشد و منابع بیشتری را به سرمایه گذاری تخصیص دهد، موقعیت بهتــــــری در جذب و پذیرش کسب و کار الکترونیک دارد.
همچنین دستمزدهای بالا همیشه انگیزه عمده ای برای نیروی کار جهت افزایش کارایی و نوآوری به حساب می آید. در نتیجه به کارگیری کسب و کار الکترونیک منافع متعددی را به دنبال دارد. علی رغم اینکه بسیاری از منافع موجود در شکل یک ذکر گردید، بسیاری از بنگاهها به دلیل پایین بودن هزینه مشارکت را قبول می کنند اینترنت باعث ارزانی دسترسی به اطلاعات و بازارهای جهانی می شود. این عامل موجب می گردد سرعت عمل در بازارهای چند منظوره که برای تولید کالاها و اطلاعات است، بالا برود. به طور بالقوه شکل تازه ای به سازمان دهی زیرساخت مشاغل مــــوجود می بخشد و با ارزش گذاری مجدد، راه را برای انجام معاملات تجاری باز می کند و با مهندسی مجدد بازرگانی محدودیتهایی که به طور سنتی تولیدکنندگان را از مشتریان جدا می ساخت رها می سازد.
از سوی دیگر، فعالیتهای منفصل و جدا از هم نظیر سفارش، پرداخت و خدمات بعد از فروش، ممکن است به یک فرایند واحد ادغام شده و باعث کاهش هزینه های اعتباری گردد. نتیجه چنین فرایندی منتهی به افزایش کارایی و رقابت پذیری در بین بنگاههای صادراتی است.
● تجربه هند
لعل (۲۰۰۲) به منظور ارزیابی رابطه بین کسب و کار الکترونیک و صادرات، مطالعه ای را در هند انجام داده است. در این مطالعه ۵۱ بنگاه تجاری در سه گروه غیرصادراتی، صادراتی و صرفاً صادراتی باتوجه به شاخصهای زیر مورد بررسی قرار گرفته است:
ـ شیوه های کسب و کار الکترونیک؛
ـ میزان مهارت نیروی کار شاغل در بنگاهها؛
ـ فناوری مورد استفاده در بنگاهها؛
ـ بهره وری نیروی کار بنگاهها.
وی در این تحقیق انگیزه صادراتی را تابعی از عوامل فوق قرار داده و به نتایج زیر رسیده است:
بنگاههایی که رویکرد صادراتی دارند برعکس بنگاههای غیرصادراتی در معاملات تجاری بیشتر از شیوه دروازه شبکه به جای شیوه سنتی OFF-LINE استفاده می کنند.
میزان حجم فروش بنگاههای صادرات گرا بیشتر از بنگاههای غیرصادراتی بوده و در این بنگاهها میزان فروش انجام شده توسط شیوه دروازه شبکه به مراتب بالاتر از سایر روشهاست.
میزان تخصص و بهره وری نیروی کار در بنگاههای صادرات گرا نسبت به بنگاههای غیرصادراتی در سطح بالایی قرار دارد. بیشترین میزان بهره وری نیروی کار در سه گروه بنگاهها مربوط به شیوه دروازه شبکه از کسب و کار تجارت الکترونیک است. همچنین نیروی کار متخصص در بنگاههای صادرات گرا بر شیوه دروازه شبکه متمرکز شده اند. این در حالی است که در بنگــاههای غیرصادراتی شیوه کسب و کار الکترونیک بیشترین نیروی کار متخصص را جذب کرده است.
● نتیجه گیری
باتوجه به چارچوب تئوریک مطرح شده و بررسی تجربه هند از کسب و کار الکترونیک برای افزایش انگیزه صادراتی پیشنهادات زیر برای بنگاههای تجاری فعال در امور بازرگانی به بنگاههای بین المللی توصیه می شود. ورود به سازمان تجارت جهانی و قرار گرفتن در وضعیت رقابتی امری اجتناب ناپذیر است. از این رو استفاده از فناوریهای نوین تجاری در بنگاههای صادراتی مورد تاکید قرار می گیرد.
از آنجا که موفقیت در کسب و کار الکترونیک نیازمند توجه به عوامل جانبی و تاثیرگذار بر آن است. لذا مدیریت حرفه ای و به کارگیری نیروی کار متخصص برای تقویت کسب و کار الکترونیک برای بنگاهها توصیه می شود.

  انتشار : ۵ آبان ۱۳۹۴               تعداد بازدید : 410
پاورپوینت کامل و جامع با عنوان تقریب فیلترهای الکترونیکی (فیلتر و سنتز مدار) در 112 اسلاید

پاورپوینت کامل و جامع با عنوان تقریب فیلترهای الکترونیکی (فیلتر و سنتز مدار) در 112 اسلاید

فیلتر پایین‌گذر (به انگلیسی: Low-pass filter) نوعی از فیلتر می‌باشد که سیگنال‌هایی با بسامدی کمتر از بسامدی مشخص را عبور می‌دهد لازم به توجه است که این فیلتر در بحث پردازش سیگنال و جریان‌های متناوب اهمیت دارد و اثری بر جریان‌های مستقیم ندارد. فیلتر بالاگذر (به انگلیسی: ... ...

دانلود جزوه مدار منطقی دانشگاه شریف استاد حسابی

دانلود جزوه مدار منطقی دانشگاه شریف استاد حسابی

جزوه عالی مدار منطقی دانشگاه: صنعتی شریف استاد: دکتر حسابی فرمت: PDF پی دی اف تعداد صفحات: 84 رشته: مهندسی برق سال: 1400-99 کیفیت: عالی نوع: دست نویس عالی دانلود نمونه ... ...

کتاب Impedance source power electronic converters

کتاب Impedance source power electronic converters

این کتاب محصول جدید انتشارات wiley در سال 2016 است. برای اطلاعات بیشتر به اینجا مراجعه شود. فرمت: PDF تعداد صفحات:419 پیشنهاد ویژه: در صورتی که تمایل دارید کتاب فوق را با 80 درصد تخفیف به همراه یک هدیه ویژه خریداری نمایید به بخش خرید پکیج کتاب های الکترونیک قدرت ... ...

دانلود جزوه مدار 1 دانشگاه امیرکبیر استاد کراری

جزوه ی مدارهای الکتریکی 1 آماده برای دانلود است. دانشگاه: صنعتی امیرکبیر (پلی تکنیک ایران) استاد: دکتر کراری منبع درسی، آزمون ارشد، استخدامی فرمت: پی دی اف PDF، قابل استفاده در هر سیستم و دستگاه (موبایل، لپ تاپ و ...) تعداد صفحات: 120 کیفیت: بسیار عالی نوع: دست نویس ...

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

پرفروش ترین ها


    پر بازدید ترین های فورکیا


    مطالب تصادفی

    • کاربرد و عملکرد فیبر نوری
    • چطور برخورد دهنده بزرگ هادرون (LHC) کار می کند؟
    • الگوریتم ضرب کننده Booth و پیاده سازی آن با زبان VHDL
    • مشخصه های فنی دوربین Panasonic Lumix DMC G۱
    • صفحه نمایش LCD

    تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد