تماس با ما

فید خبر خوان

نقشه سایت

بزرگترین سایت مقالات الکترونیک و مطالب مرتبط با الکترونیک


دسته بندی سایت

پیوند ها

آمار بازدید سایت

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 135
  • بازدید دیروز : 196
  • بازدید کل : 1200066

ریموت کنترل WiFi با ماژول ESP8266 و موبایل اندروید Android (بدون نیاز به روتر و اینترنت)


در ادامه مقاله اینترنت اشیاء و راه اندازی ماژول WiFi وای فای ESP8266 به عنوان Client یا Station که قادر بود به یک سرور اینترنتی متصل شود و یک رله را کنترل نماید تصمیم گرفتیم مقاله دیگری برای مد کاری دیگر این ماژول یعنی مد Server یا AP (اکسس پوینت) بنویسیم.

ماژول WiFi وای فای ESP8266 در مد AP قادر است همانند یک سرور کوچک عمل کرده و ضمن اینکه می توان برای این اکسس پوینت (همانند مودم ADSL) نام SSID و Password در نظر گرفت می توان با AT Command خاصی ماژول را وادار به گوش دادن به پورت خاص نمود. شایان ذکر است که ماژول ESP8266 در مد AP معمولاً همیشه آی پی ثابت و فیکس 192.168.4.1 را گرفته و با تعریف یک پورت دلخواه مثلا پورت شماره 1394 می توان از ترکیب این آی پی و پورت یک سوکت مانند (192.168.4.1:1394) ایجاد کرد و با استفاده از نرم افزارهای مختلف تحت اندروید یا Windows همانند Telnet به این ماژول متصل شد و رشته های متنی را برای آن ارسال کرد. این رشته ها متقابلاً در خروجی پایه TX ماژول قابل دریافت بوده و می توان با کمک آن رله ای را فعال یا غیر فعال کرد.

از این ایده می توان برای ساخت ریموت کنترل WiFi وای فای بدون نیاز به اینترنت و روتر و مودم استفاده کرد. در این ایده با استفاده از یک موبایل یا تبلت یا لپ تاپ دارای WiFi براحتی میتوان نام ماژول را جستجو کرده و پس از وارد کردن رمز عبور به ماژول متصل شد. پس از متصل شدن به ماژول بسته به نوع دستگاه ما (اندروید، ویندوز، IOS و ...) بایستی به نحوی به سوکت ماژول متصل شده و رشته دلخواه مثلا on یا Off را برای ماژول ارسال کنیم. برای این منظور ما در گوشی اندروید از نرم افزار رایگان تل نت Telnet استفاده کرده ایم که می توانید از انتهای همین صفحه فایل APK آن را دانلود نمایید. برای ویندوز فون هم مطمئناً این نرم افزار در دسترس خواهد بود و در بر روی تبلت و لپ تاپ ویندوز هم بصورت پیش فرض Telnet نصب می باشد.

برنامه ای که برای میکروکنترلر ATmega8 با کامپایلر BASCOM بسکام/بیسکام نوشته شده یک ریموت کنترل یک کانال وای فای WiFi با ماژول ESP8266 می باشد و قادر است در پاسخ به رشته های on و off رله خود را روشن و خاموش کرده و پیام Delivery برای دستگاه ارسال نماید. همچنین با ارسال رشته status وضعیت کنونی رله را ارسال می نماید. توجه داشته باشید که رشته ها کاملاً با حروف کوچک و بدون فاصله اضافه در ابتدا و انتها در Telnet تایپ شود.

شماتيک:

توجه: شماتیک این پروژه با پروژه قبل (اینترنت اشیاء) هیچ تفاوتی ندارد.

راه اندازی:

پس از دانلود و پروگرام کردن فایل Hex در میکروکنترلر ATmega8 و تنظیم فیوز بیت اسیلاتور روی کریستال خارجی (111111) و اتصال تغذیه مشاهده خواهید کرد که عباراتی برای تنظیم اولیه ماژول بر روی LCD نوشته می شود. پس از حدود 10 ثانیه علامت آنتن در گوشه سمت راست LCD و عدد 1 در گوشه سمت چپ LCD نمایش داده می شود. این به معنی آماده بودن دستگاه برای اتصال است.

قبل از هر چیز WiFi گوشی را روشن کرده و وارد تنظیمات وای فای شوید. بایستی دستگاهی به نام AVR64.com را مشاهده کنید. دستگاه مذکور که همین ماژول ESP8266 می باشد را انتخاب کرده و برای اتصال، گزینه رمزنگاری WPA/WPA2 را انتخاب و رمز 12345678 را وارد کنید تا به ماژول متصل شوید. در صورت اتصال موفقیت آمیز علامت آنتن وای فای در گوشی شما روشن شده و سیگنال با قدرت بالا را نمایش می دهد (قدرت ماژول ESP8266 از مودم های خانگی به مراتب بیشتر است).

حال برنامه Telnet.apk را از انتهای همین صفحه دانلود و بر روی گوشی یا تبلت اندرویدی خود نصب کنید. پس از نصب برنامه آیکن آن را در گوشی پیدا کرده و با لمس آن وارد محیط برنامه شوید.

پس از ورود به برنامه Telnet پنجره زیر را خواهید دید. IP و Port را مطابق شکل زیر وارد کرده و کلید Connect را لمس کنید.

نمایش عبارت ...Connecting در پنجره Telnet به معنای اتصال به ماژول می باشد. حال با نوشتن عبارت on در فیلد متنی پایین برنامه و لمس کلید GO، رله متصل به ماژول روشن خواهد شد و عبارت RELAY TURN ON از طرف ماژول برای ترمینال ارسال می شود. با نوشتن رشته off نیز رله خاموش شده و رشته RELAY TURN OFF برای موبایل ارسال می شود. همچنین می توانید با ارسال عبارت status وضعیت کنونی رله را ببینید، بدین ترتیب در صورت روشن بودن رله عبارت Relay is on با حروف کوچک مشاهده خواهد شد و در صورت خاموش بودن رله عبارت Relay is off را در صفحه ترمینال خواهید دید.

دانلود Hex + شماتیک + عکس تنظیم فیوزبیت ها + Telnet.apk

* از جمله نکات مهم در خصوص این پروژه نوع ماژول های ESP8266 موجود در بازار است. برخی از این ماژول ها با سرعت 115200 بیت در ثانیه کار میکنند و بعضی دیگر با سرعت 9600. به همین روی دو فایل هگز با نام ESP8266_AP_115200.hex و ESP8266_AP_9600.hex در پوشه دانلود شده موجود می باشد که بسته به ماژول شما ممکن است با یکی از این فایلها قادر به ارتباط با ماژول باشید. نکته دیگر ولتاژ کاری ماژول است که 3.3 ولت بوده و میکرو هم با 5 ولت راه اندازی شده و رله نیز با 12 ولت درایو شده است. این موارد را از روی شماتیک می توانید بررسی کنید. نکته مهم دیگر تنظیم فیوزبیت نوسان ساز میکرو بر روی کریستال خارجی می باشد که در غیر این صورت میکرو قادر به ارتباط با ماژول نخواهد بود. همچنین برای صحت کار ماژول می توانید پس از بستن شماتیک این پروژه و پروگرم کردن میکرو، محیط ترمینال را باز کرده تنظیمات را بر روی سرعت = 115200 یا 9600، دیتابیت = 8، پریتی = n، و استاپ بیت = 1 قرار داده و پایه TX ماژول را که به RX میکرو متصل شده با یک سیم به پایه RX پورت سریال کامپیوتر هم متصل کنید (زمین پورت سریال کامپیوتر هم به زمین مدار وصل شود) تا اطلاعات ارسالی ماژول را در محیط ترمینال نیز ببینید و از صحت کار ماژول مطمئن شوید. برای تنظیم هایپرترمینال مقاله راه اندازی ماژول بلوتوث HC05 را ببینید.

 

  انتشار : ۵ آبان ۱۳۹۴               تعداد بازدید : 6010
دانلود پروژه تولید همزمان برق و حرارت و سرما CCHP

دانلود پروژه تولید همزمان برق و حرارت و سرما CCHP

دسته بندی مهندسی برق فرمت فایل powerpoint حجم فایل 33 MB تعداد صفحات فایل 40   معرفی فناوری های تولید همزمان برق و حرارت درسه دهه اخیر پس از افزایش عمده بهای سوخت، اهمیت بحث سوخت جایگزین ، افزایش کارآیی انرژی و کاهش آلودگی زیست محیطی، ... ...

دانلود جزوه مدار منطقی دانشگاه شریف استاد حسابی

دانلود جزوه مدار منطقی دانشگاه شریف استاد حسابی

جزوه عالی مدار منطقی دانشگاه: صنعتی شریف استاد: دکتر حسابی فرمت: PDF پی دی اف تعداد صفحات: 84 رشته: مهندسی برق سال: 1400-99 کیفیت: عالی نوع: دست نویس عالی دانلود نمونه ... ...

کتاب Power System Relaying

کتاب Power System Relaying

این کتاب محصول انتشارات wiley در سال 2014 است. برای اطلاعات بیشتر به اینجا مراجعه شود. فرمت: PDF تعداد صفحات:399 پیشنهاد ویژه: در صورتی که تمایل دارید کتاب فوق را با 80 درصد تخفیف به همراه یک هدیه ویژه خریداری نمایید به بخش خرید پکیج کتاب های سیستم های قدرت مراجعه ... ...

دریافت فایل : کتاب Power System Relaying

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

پرفروش ترین ها


    پر بازدید ترین های فورکیا


    مطالب تصادفی

    • کاربرد و عملکرد فیبر نوری
    • چطور برخورد دهنده بزرگ هادرون (LHC) کار می کند؟
    • الگوریتم ضرب کننده Booth و پیاده سازی آن با زبان VHDL
    • مشخصه های فنی دوربین Panasonic Lumix DMC G۱
    • صفحه نمایش LCD

    تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد