تماس با ما

فید خبر خوان

نقشه سایت

بزرگترین سایت مقالات الکترونیک و مطالب مرتبط با الکترونیک

امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳


دسته بندی سایت

پیوند ها

آمار بازدید سایت

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 94
  • بازدید دیروز : 278
  • بازدید کل : 1207489

تعادل بار فشار ضعیف با استفاده از توان متوسط مشترکین


تعادل بار فشار ضعیف با استفاده از توان متوسط مشترکین

از عوامل ایجاد کننده نا متعادلی بار در شبکه های توزیع می توان به توزیع نا همگون و غیر یکنواخت مشترکین تک فاز بین فازهای فیدر و رفتار تصادفی و غیر همزمان مشترکین تک فاز اشاره کرد.

 

یکی از معضلات در شبکه های توزیع که باعث ایجاد عوارض و اثرات نامطلوبی در سیستم می گردد نا متعادلی بار می باشد . در واقع امروزه میزان عدم تعادل بار به عنوان یکی از شاخص های کیفیت انرژی الکتریکی مطرح می باشد.

از عوامل ایجاد کننده نا متعادلی بار در شبکه های توزیع می توان به توزیع نا همگون و غیر یکنواخت مشترکین تک فاز بین فازهای فیدر و رفتار تصادفی و غیر همزمان مشترکین تک فاز اشاره کرد. به طوری که حتی اگر بار به طور یکنواخت بین مشترکین توزیع گردد باز هم نا متعادلی بار تا حدودی ظاهر می گردد. در این مقاله با بررسی روشهای متفاوت متعادل سازی بار و با استفاده از نتایج اندازه گیری شده بر روی چند فیدر از شبکه واقعی روش های مختلف مقایسه و بهتر یک روش انتخاب گردیده است .

به دلیل عدم آشنایی از الگوی بار مشترکین مختلف ، و جود مشترکین سه فاز نا متعادل ، غیر یکنواخت بودن مصرف مشتر کین و عدم توزیع مناسب مشترکین بین فاز های مختلف شبکه بار فازهای شبکه برابر نبوده و سبب ایجاد نا متعادلی می گردد.

از اثرات و عوارض سوء ناشی از نا متعادلی بار می توان به افزایش تلفات انرژی الکتریکی ، اشغال ظرفیت شبکه ، برق دار شدن سیم نول ، نا متعادلی ولتاژهای سه فاز و افزایش تلفات مسی و آهنی ترانسفور ماتور اشاره کرد . به منظور متعادل سازی بار مشترکین روش های متفاوتی وجود دارد که هر کدام به نوبه خود دارای نواقص و مزیت های می باشد. از روش هایی که در شبکه توزیع می توان به منظور متعادل سازی به کار گرفت به شرح زیر می باشد.

۱) استفاده از قدرت قرارا دادی مشترکین :

در این روش مشترکین روی فیدر با استفاده از نوع مصرف ( قدرت قرار دادی ) متعادل می شوند ، به این ترتیب که قدرت قرار دادی مشترکین روی فیدر آورده می شوند و سپس تعادل بار انجام می گیرد که مجموع قدرت های قرار دادی روی سه فاز به صورت مساوی تقسیم شده باشد.

این روش با وجود این که روش ساده و به ظاهر معقولی می رسد اما به دلیل عدم استفاده مشترک به اندازه قدرت قراردادی اش و همچنین مصرف متغیر با زمان مشترکین و همچنین متفاوت بودن مصارف مشترکین با یک قدرت قرار دادی ، این روش ، روش مناسبی برای تعادل بار نمی باشد

۲) استفاده از روش مشترک شماری:

برای به کار گیری این روش لازم است که تعداد مشترکین روی هر فیدر مشخص باشد و نیازی به نوع مصرف ، قدرت قرار دادی و میزان مصرف مشترکین نمی باشد . به منظور اجرای این روش ، تعداد مشترکین روی یک فیدر به نحوی به سه فاز تقسیم می گردد که روی هر فاز تعداد مساوی از مشترکین قرار داشته باشد. این روش با وجود اینکه نیازمند اطلاعات کمتری نسبت به روش های دیگر می باشد ولی با توجه به این که مشترکین روی یک فیدر از لحاظ مصرف متفاوت می باشند و نمی توان آنها را در یک سطح قرار داد ، روش خوبی به شمار نمی رود.

۳) استفاده از روش pave

در این روش مبنای محاسبات بر اساس توان متوسط مشتر کین می باشد . مقادیر توان از میزان مصرف مشترکین که در اطلاعات billing آورده شده است ، بدست می آید.

در این روش می بایست اطلاعات تعداد مشترکین روی فیدر ، نوع مصرف و میزان مصرف هر کدام از مشترکین را داشته باشیم . بنا براین روشی است که نسبت به روش های قبل به اطلاعات گسترده ای نیاز می باشد و اما با توجه به این که در شبکه های توزیع به علت رفتار تصادفی و غیر همزمان مشترکین تک فاز نا متعادلی بار دارای ماهیتی دینامیکی و متغیر با زمان می باشد ، این روش دارای این مزیت است که چون با مصرف واقعی مشترکین سر و کار داریم نسبت به دو روش بالا بهتر می باشد.

اما این روش دارای این عیب است که ممکن است در منطقه ای تمام این اطلا عات موجود نباشد.

در روش مذکور سعی می شود که روی هر سه فاز به اندازه مساوی pave قرار داشته باشد

۴) به کار گیری جبران ساز به منظور متعادل سازی بار

همانطور که می دانیم با به کار گیری خازن ها در شبکه های توزیع با جبران بخشی از جریان راکتیو مصرفی ، علاوه بر کاهش تلفات انرژی و تلفات پیک مصرف ، می تواند آزاد سازی ظرفیت تجهیزات نصب شده در سیستم توزیع و نیز بهبود پروفیل ولتاژ گردد و در عین حال می تواند بیشترین منافع اقتصادی را نیز در بر داشته باشد . به منظور بررسی نحوه تاثیر خازن بر کاهش تلفات می توان تلفی یک فیدر نمونه را مثال زد.

اما استفاده از خازن ثابت در شبکه های توزیع باعث نا متعادلی جریان به علت رفتار تصادفی و غیر همزمان مشترکین و تغییر بار در طول شبانه روز می گردد .

با استفاده از خازن های کنترل شونده نه تنها مسائل مربوط به جبران توان راکتیو و کاهش تلفات را حل می کند، بلکه می تواند در متعادل سازی بار نقش مهمی را ایفا کند .

با توجه به این که یکی از ویژگی های مهم جریان سه فاز نامتعادل حضور مولفه های منفی و صفر جریان می باشد ، بنابر این اساس متعادل سازی بار به کمک جبران سازی توان راکتیو بر حذف مولفه های منفی و صفر موجود در جریان فیدر می باشد.

کنترل کننده جبران ساز با اندازه گیری فاز و جریان های سه فاز در هر لحظه و پردازش آنها توسط کنترل کننده جبران ساز ، میزان عدم تعادل بار بر حسب مولفه های منفی و صفر جریان اندازه گیری شده و بر اساس آن جبران ساز توان راکتیو به قسمی کنترل می گردد تا بتواند جریان های برابر با مقادیر مولفه های منفی و صفر فیدر را با ۱۸۰ درجه اختلاف فاز به شین مورد نظر تزریق نماید در نتیجه عملکرد جبران ساز باعث حذف و خنثی شدن مولفه های منفی و صفر جریان و در نتیجه متعادل سازی جریان های سه فاز خواهد شد . همچنین با کنترل مناسب جز ء موهومی مولفه مثبت جریان

  انتشار : ۶ آبان ۱۳۹۴               تعداد بازدید : 569
مطالعه روش‏های تلفیق داده در سیستم ناوبری ترکیبی INS/GNSS

مطالعه روش‏های تلفیق داده در سیستم ناوبری ترکیبی INS/GNSS

این محصول در قالب یک سمینار کامل نوشته شده است که نیاز به هیچگونه ویرایشی ندارد. این فایل در ۷۸ صفحه و در فرمت word تنظیم شده است که شامل چکیده،فهرست مطالب که در ۶ فصل آورده شده و در نهایت مراجع و رفرنس ها می باشد. در این سمینار قصد داریم ابتدا اصول کارکرد سیستم ناوبری ... ...

شناسایی سیستم به روش آنالیز طیفی با کد نویسی در متلب و مقایسه آن با کد دستوری spa

شناسایی سیستم به روش آنالیز طیفی با کد نویسی در متلب و مقایسه آن با کد دستوری spa

این فایل در فرمت پاورپوینت تهیه شدا است. این کد براساس سه گام مهم نوشته شده است که مختصرا شرح داده می شود گام اول: ابتدا ورودی را به سیستم اعمال می کنیم و خروجی ها را ثبت می کنیم. اولین گام محاسبۀ کوواریانس و کراس کوواریانس از این ورودی و خروجی هاست. برای شناسایی سیستم ... ...

پاورپوینت کامل و جامع با عنوان تقریب فیلترهای الکترونیکی (فیلتر و سنتز مدار) در 112 اسلاید

پاورپوینت کامل و جامع با عنوان تقریب فیلترهای الکترونیکی (فیلتر و سنتز مدار) در 112 اسلاید

فیلتر پایین‌گذر (به انگلیسی: Low-pass filter) نوعی از فیلتر می‌باشد که سیگنال‌هایی با بسامدی کمتر از بسامدی مشخص را عبور می‌دهد لازم به توجه است که این فیلتر در بحث پردازش سیگنال و جریان‌های متناوب اهمیت دارد و اثری بر جریان‌های مستقیم ندارد. فیلتر بالاگذر (به انگلیسی: ... ...

دانلود جزوه کنترل مدرن دانشگاه خواجه نصیر

دانلود جزوه کنترل مدرن دانشگاه خواجه نصیر

جزوه عالی و کامل تایپ شده سیستم های کنترل پیشرفته (کنترل مدرن) آماده برای دانلود است. مشخصات جزوه دانشگاه: صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی رشته: مهندسی برق، مهندسی مکانیک استاد: دکتر بیژن معاونی فایل های همراه جزوه: تمرین ها و جواب های کامل، کوئیزها، پروژه ها فرمت: PDF پی ... ...

کتاب Impedance source power electronic converters

کتاب Impedance source power electronic converters

این کتاب محصول جدید انتشارات wiley در سال 2016 است. برای اطلاعات بیشتر به اینجا مراجعه شود. فرمت: PDF تعداد صفحات:419 پیشنهاد ویژه: در صورتی که تمایل دارید کتاب فوق را با 80 درصد تخفیف به همراه یک هدیه ویژه خریداری نمایید به بخش خرید پکیج کتاب های الکترونیک قدرت ... ...

دانلود جزوه مدار 1 دانشگاه امیرکبیر استاد کراری

جزوه ی مدارهای الکتریکی 1 آماده برای دانلود است. دانشگاه: صنعتی امیرکبیر (پلی تکنیک ایران) استاد: دکتر کراری منبع درسی، آزمون ارشد، استخدامی فرمت: پی دی اف PDF، قابل استفاده در هر سیستم و دستگاه (موبایل، لپ تاپ و ...) تعداد صفحات: 120 کیفیت: بسیار عالی نوع: دست نویس ...

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

پرفروش ترین ها


    پر بازدید ترین های فورکیا


    مطالب تصادفی

    • کاربرد و عملکرد فیبر نوری
    • چطور برخورد دهنده بزرگ هادرون (LHC) کار می کند؟
    • الگوریتم ضرب کننده Booth و پیاده سازی آن با زبان VHDL
    • مشخصه های فنی دوربین Panasonic Lumix DMC G۱
    • صفحه نمایش LCD

    تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد