تماس با ما

فید خبر خوان

نقشه سایت

بزرگترین سایت مقالات الکترونیک و مطالب مرتبط با الکترونیک

امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳


دسته بندی سایت

پیوند ها

آمار بازدید سایت

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 165
  • بازدید دیروز : 278
  • بازدید کل : 1207560

ریموت کنترل با برد بینهایت (ورژن 3)


این برنامه در واقع نسخه اصلاح شده و پیشرفته تر ورژن قبلی است که در این وبلاگ در دو پست قبل و نیز در سایت اینجانب گذاشته شده است.


شاید تا کنون برای شما هم پیش آمده که در زمانی که در منزل نیستید و نیاز دارید تا وسیله ای را روشن و یا خاموش نمایید و یا باغچه و یا گلدان های منزل خود را آبیاری نمایید و ... ، در اینصورت متوصل به همسایگان و آشنایان خواهید شد و شاید هم در هنگام مسافرت مجبور خواهید بود کلید منزل خود را به دست افراد دیگر بسپارید.

یا ممکن است در هنگام غیاب شما نیاز باشد تا درب منزل خود را برای همسر و یا فرزندان خود باز کنید و خیلی کارهای دیگر از این قبیل.

توسط این سیستم قادر خواهید بود از هر نقطه کشور و تنها توسط یک پیام کوتاه (SMS) وسایل برقی منزل خود را فرمان دهید و نیز تمام تنظیمات مربوطه را توسط پیام کوتاه انجام داده و از نتیجه آن باخبر شوید.

از قابلیتهای این ورژن (نسخه 3 ):

1- کنترل 4 وسیله برقی مختلف توسط پیامک: در این سیستم ما پنج کانال خروجی جهت لوازم برقی داریم که یک عدد از آن به درب بازکن درب حیاط اختصاص یافته و چهار خروجی دیگر را میتوانیم به لوازم برقی دلخواه وصل نماییم. به عنوان مثال میتوان کولر و لامپ داخل ساختمان را متصل کرد تا مثلا زمانی که در مسافرت هستید با یک SMS بتوان موقع شب لامپ منزل را روشن نمود و یا برای تهویه هوا در فصول گرم سال بتوانیم در ساعات مختلف و دلخواه توسط پیام کوتاه کولر ساختمان را روشن و خاموش نمود. همچنین بطور مثال کسی از اقوام و خویشان شما بنا به دلایلی لازم است تا برای انجام کار خاصی وارد منزل شما شوند و شما هم در منزل نیستید، در اینجا بدون هیچ دغدغه ای میتوانید با یک پیام کوتاه درب منزل خود را باز نمایید.

2- به حافظه ماندن وضعیت خروجی های فوق الذکر در حافظه دائم آی سی در هنگام قطع برق شهر و بدون نیاز به باطری پشتیبان : وسیله های برقی را که در بالا توضیح دادیم توسط رله کنترل میشوند و می دانید که با قطع برق ، رله ها نیز قطع خواهند شد. حال با توجه به برنامه ای که نوشتم ، آخرین وضعیت اعمالی رله در حافظه دائمی آی سی ذخیره شده و با وصل مجدد برق شهر به همان شکلی که قبل از قطع برق بوده بر خواهد گشت. مثلا شما لامپ داخل تراس خود را روشن کرده بودید و برق میرود ، زمانی که مجدداً برق شهر وصل میشود دوباره به حالت روشن خواهد رفت.

3- امکان نام گذاری کانالهای فوق به دلخواه (از یک تا 8 کاراکتر) : این یک قابلیت بسیار جالب و متمایز است ! یعنی شما فرض کنید یکی از خروجی های فوق الذکر را به کولر ، یکی دیگر به لامپ داخل هال ، و دیگری را به تهویه (فن) متصل کرده اید، میتوانید همان نام را توسط منوهای سیستم به خروجی داده و داخل فرمول ارسالی توسط اس ام اس نیز همین نام را برای روشن و خاموش شدن بدهید. ناگفته نماند که شما هر نام را فقط برای یک کانال میتوانید وارد کنید و چنانچه مجدداً بخواهید مثل آن نام را برای کانال دیگر انتخاب نمایید برنامه بطور هوشمند پیام خطا خواهد داد و قبول نخواهد کرد. در صورت عدم نامگذاری با نام پیش فرض REL1 ، REL2 ، REL3 و REL4 خواهند بود. حتی در فرامین ارسالی توسط اس ام اس نیز چنانچه بجای نام انتخابی از این نامها نیز استفاده کنید فرمان شما به درستی عمل خواهد کرد (حتی در صورت نامگذاری).

4- امکان تعریف 4 کاربر مجاز جهت کار با دستگاه از طریق پیام کوتاه : در این ورژن از برنامه بطور پیش فرض ما میتوانیم برای چهار نفر شماره های موبایل همراه اول و ایرانسل و رایتل افرادی که میخواهند با سیستم کار کنند را وارد نماییم . یک نکته جالب اینجاست که این کاررا حتی میتوان توسط پیام کوتاه از هر نقطه کشور انجام داد البته توسط فردی که شماره او در ردیف یک ( 1 ) سیستم ثبت شده است ، یعنی او کاربر Admin یا مدیر میباشد. اگر شماره موبایل را غیر از فرمت استاندارد شماره های موبایل کشور وارد نمایید سیستم بطور هوشمند قبول نکرده و پیام خطا خواهد داد. حتی اگر از طریق اس ام اس این کار را انجام دهید که در اینصورت یک پیام کوتاه با مضمون اشتباه بودن فرمت شماره برایتان ارسال خواهد کرد!

5- دارای نمایشگر LCD بعنوان رابط کاربری جهت تنظیمات : دراین برنامه به منظور نمایش تنظیمات و عملکردهای دستگاه از ال سی دی های کاراکتری 16 در 2 موجود در بازار استفاده شده که قیمت پایینتری هم نسبت به سایر ال سی دی ها دارند.

6- دارای رمز عبور از یک تا چهار رقم : بمنظور جلوگیری از دستکاری تنظیمات توسط افراد غیر مجاز رمز عبور در نظر گرفته شده است. این رمز هم از طریق منو و هم از طریق SMS قابل تغییر است.

7- تشخیص هوشمند نوع اپراتور و تنظیم خودکار فرامین مربوطه در برنامه : در منوها امکان انتخاب اپراتور وجود دارد ولی در ابتدای راه اندازی مدار ، سیستم به طور هوشمند نوع اپراتور را تشخیص داده و چنانچه بطور مثال شما در منو نوع اپراتور را خراب انتخاب کرده باشید بطور خودکار آنرا اصلاح کرده و در حافظه سیستم ثبت خواهد کرد.

8- پشتیبانی از سیمکارتهای همراه اول ، ایرانسل و رایتل

9- سرعت بالا در پردازش اطلاعات جی اس ام و پاسخگویی به فرامین : در برنامه های قبلی ، از زمان دریافت پیام تا زمان ارسال پیام توسط سیستم به شما ، یک زمانی را سپری میکرد و هر چند که چندان زیاد هم نبود ولی در این نسخه از برنامه به محض دریافت پیام و پاسخگویی به آن ، پیام مناسب را در کمترین زمان ممکن به شما ارسال خواهد کرد مگر اینکه مشکلی در شبکه موبایلی کشور باشد که آن هم جای خود را دارد.

10- امکان درخواست رمز عبور در قالب SMS : مسلم است افرادی که شماره آنها در سیستم ثبت شده همگی مجاز به کار با سیستم میباشند ، پس اشکالی ندارد اگر کسی از این افراد رمز ورود به تنظیمات سیستم را فراموش کرد بتواند توسط اس ام اس آن را درخواست نماید.

11- امکان درخواست لیست شماره موبایل کاربران مجاز در قالب پیام کوتاه :

12- اطلاع از روشن و یا خاموش بودن وسایل چهارگانه توسط پیامک: فقط توسط یک پیام کوتاه لیست نام هر چهار کانال با ذکر روشن یا خاموش بودن برایتان ارسال میشود.

13- مجهز به تایمر و ساعت آرتی سی: در این سیستم بوسیله آی سی DS1307 و باطری بک آپ میتوان تا 10 سال اطلاعات مربوط به زمان جاری را بدون نیاز به برق شهر در خود حفظ کند.

14- قابلیت تایمر دار کردن هر کدام از وسایل چهارگانه بطور دیجیتال و هوشمند بر طبق زمان محلی : شما میتوانید بطور مثال یکی از وسایل را طوری تنظیم کنید که هر روز در یک ساعت و دقیقه بخصوصی روشن و در یک زمان دیگری خاموش شود. برای این کار باید در ابتدا زمان جاری سیستم برطبق زمان محلی تنظیم شود.

15- قابلیت انتقال تایمر به کانالهای دیگر توسط پیامک: به عنوان مثال کانال شماره یک شما که به لامپ زیر بالکن وصل شده اگر از قبل تایمر دار شده است میتوانید با یک پیام کوتاه تایمر آنرا کنسل و مثلا به کانال شماره 3 که به کولر منزل خود وصل نموده اید انتقال دهید .

16- تنظیم کلیه پارامترهای ساعت و تایمر توسط پیام کوتاه : شما میتوانید بوسیله SMS ساعت جاری سیستم و نیز زمانهای مربوط به روشن شدن و خاموش شدم کانالها را تنظیم و یا از سیستم درخواست کنید.

17- امکان اطلاع از مانده شارژ سیمکارتهای اعتباری توسط پیام کوتاه : شما ممکن است سیمکارتی که داخل مودم دستگاه گذاشته اید از نوع اعتباری باشد. اگر به دستگاه دسترسی دارید میتوانید از طریق منو و گزینه مربوطه و بدون درآوردن سیمکارت مانده اعتبار را استعلام کنید. اگر در شهر و یا جای دیگری دور از سیستم هستید فقط توسط یک پیام کوتاه میتوانید مانده اعتبار بگیرید ! یادتان باشد این کار نسبت به درخواستهای دیگر شما از دستگاه ، قدری مستلزم زمان بیشتری می باشد ، علت آن هم اگر کمی فکر کنید واضح است ، چون شما که از سیستم تقاضای مانده اعتبار میکنید سیستم هم متقابلاً از شبکه تقاضا خواهد کرد و این بستگی به شبکه دارد که زود جواب دهد یا دیر. اگر هم مشکلی در ارتباط شبکه برای تقاضای مانده اعتبار باشد، یک پیام کوتاه با مضمون اشکال در شبکه توسط برنامه به شما ارسال خواهد شد.

18- امکان شارژ سیمکارتهای اعتباری بدون نیاز به درآوردن از داخل سیستم توسط پیام کوتاه و منوها : هر چند که اینکار توسط شبکه همراه نیز امکان پذیر است ولی در این برنامه نیز گنجانده شده است.

19- تشخیص هوشمند کلیه خطاها و اعلام آن به شما توسط پیامک: چنانچه فرامین شما مشکلی داشته باشد و یا تنظیمات شما که بوسیله پیام کوتاه به سیستم ارسال میکنید بغیر از استاندارد برنامه باشد از قبول آن خودداری و نتیجه خطا را به شما پیامک خواهد نمود.

 

در زیر تصاویری از نمونه آزمایشی و عملی این ورژن رو مشاهده میکنید که روی فیبر سوراخدار مونتاژ شده و برای استفاده شخصی خودم مورد استفاده قرار گرفته است ( به قول معروف کوزه گر از کوزه شکسته آب میخوره ! )

این برنامه از جمله برنامه های غیر رایگان اینجانب بوده و فایل هگز این پروژه به قیمت کاملا استثنایی و دانشجویی قابل عرضه میباشد و سورس آن هم در صورت تمایل شما . برای درخواست آن و یا اطلاعات بیشتر لطفا مکاتبه و یا تماس بگیرین.

با تشکر

  انتشار : ۷ آبان ۱۳۹۴               تعداد بازدید : 1023
مطالعه روش‏های تلفیق داده در سیستم ناوبری ترکیبی INS/GNSS

مطالعه روش‏های تلفیق داده در سیستم ناوبری ترکیبی INS/GNSS

این محصول در قالب یک سمینار کامل نوشته شده است که نیاز به هیچگونه ویرایشی ندارد. این فایل در ۷۸ صفحه و در فرمت word تنظیم شده است که شامل چکیده،فهرست مطالب که در ۶ فصل آورده شده و در نهایت مراجع و رفرنس ها می باشد. در این سمینار قصد داریم ابتدا اصول کارکرد سیستم ناوبری ... ...

شناسایی سیستم به روش آنالیز طیفی با کد نویسی در متلب و مقایسه آن با کد دستوری spa

شناسایی سیستم به روش آنالیز طیفی با کد نویسی در متلب و مقایسه آن با کد دستوری spa

این فایل در فرمت پاورپوینت تهیه شدا است. این کد براساس سه گام مهم نوشته شده است که مختصرا شرح داده می شود گام اول: ابتدا ورودی را به سیستم اعمال می کنیم و خروجی ها را ثبت می کنیم. اولین گام محاسبۀ کوواریانس و کراس کوواریانس از این ورودی و خروجی هاست. برای شناسایی سیستم ... ...

پاورپوینت کامل و جامع با عنوان تقریب فیلترهای الکترونیکی (فیلتر و سنتز مدار) در 112 اسلاید

پاورپوینت کامل و جامع با عنوان تقریب فیلترهای الکترونیکی (فیلتر و سنتز مدار) در 112 اسلاید

فیلتر پایین‌گذر (به انگلیسی: Low-pass filter) نوعی از فیلتر می‌باشد که سیگنال‌هایی با بسامدی کمتر از بسامدی مشخص را عبور می‌دهد لازم به توجه است که این فیلتر در بحث پردازش سیگنال و جریان‌های متناوب اهمیت دارد و اثری بر جریان‌های مستقیم ندارد. فیلتر بالاگذر (به انگلیسی: ... ...

دانلود جزوه کنترل مدرن دانشگاه خواجه نصیر

دانلود جزوه کنترل مدرن دانشگاه خواجه نصیر

جزوه عالی و کامل تایپ شده سیستم های کنترل پیشرفته (کنترل مدرن) آماده برای دانلود است. مشخصات جزوه دانشگاه: صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی رشته: مهندسی برق، مهندسی مکانیک استاد: دکتر بیژن معاونی فایل های همراه جزوه: تمرین ها و جواب های کامل، کوئیزها، پروژه ها فرمت: PDF پی ... ...

کتاب Impedance source power electronic converters

کتاب Impedance source power electronic converters

این کتاب محصول جدید انتشارات wiley در سال 2016 است. برای اطلاعات بیشتر به اینجا مراجعه شود. فرمت: PDF تعداد صفحات:419 پیشنهاد ویژه: در صورتی که تمایل دارید کتاب فوق را با 80 درصد تخفیف به همراه یک هدیه ویژه خریداری نمایید به بخش خرید پکیج کتاب های الکترونیک قدرت ... ...

دانلود جزوه مدار 1 دانشگاه امیرکبیر استاد کراری

جزوه ی مدارهای الکتریکی 1 آماده برای دانلود است. دانشگاه: صنعتی امیرکبیر (پلی تکنیک ایران) استاد: دکتر کراری منبع درسی، آزمون ارشد، استخدامی فرمت: پی دی اف PDF، قابل استفاده در هر سیستم و دستگاه (موبایل، لپ تاپ و ...) تعداد صفحات: 120 کیفیت: بسیار عالی نوع: دست نویس ...

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

پرفروش ترین ها


    پر بازدید ترین های فورکیا


    مطالب تصادفی

    • کاربرد و عملکرد فیبر نوری
    • چطور برخورد دهنده بزرگ هادرون (LHC) کار می کند؟
    • الگوریتم ضرب کننده Booth و پیاده سازی آن با زبان VHDL
    • مشخصه های فنی دوربین Panasonic Lumix DMC G۱
    • صفحه نمایش LCD

    تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد