تاسیس بانک مجازی نیاز به تدوین مقررات جدید نداردمهناز بهراميگفت: «مقررات ناظربر تاسیس بانکهای غیردولتی برای تاسیس بانک الکترونیکی کافی است و اینکه طرح بانک مورد تقاضا تجاری، الکترونیکی یا توسعهای باشد به معنای این نیست که باید برای هریک از این نوع بانکها مقررات جدید وضع کرد.مدیرکل مقررات، مجوزهای بانکی و مبارزه ...
سخنگويان صنعت روزنامهنگاري، كسبوكار ديجيتالي و محيطهاي فرهنگي-هنري در كنفرانس اخير نيويورك اظهار داشتند در حال حاضر اينترنت نحوه كاركرد هم خوانندگان و هم ناشران روزنامه را مختل كرده است. شركتكنندگان در اين نشست طرحهايي براي استفاده بهينه از شرايط فعلي(حضوراينترنت) ارائه كردند.خوانندگان روزنامه هميشه ...
كسب و كار الكترونيك به عنوان يكي از زير مجموعه هاي فناوري اطلاعات و ارتباطات در دهه گذشته رشد بالايي را تجربه كرده است. به طوري كه رويكرد سياست اكثر موسسات تجاري در پذيرش و به كارگيري كسب و كار الكترونيك در جهت ورود به بازارهاي جهاني و جذب مشتريان جديد موثر و كارا در اين راستاست. اما به كارگيري كسب و كار الكترونيك در فعاليتهاي ...
در یک نگاه کلی می توان گفت کسب و کار الکترونیـک عبارت است از کاربردی کردن کلیه سیستمهای اطلاعاتی برای تقویت و کنترل فرآیندهای کسب و کار. امروزه این فرآیندها با استفاده از تکنولوژی های مبتنی بر وب توسعه می یابند . کسب و کار الکترونیکی در یک تعریف ساده واژه ای به معنی انجام کسب و کار با استفاده از ارتباطات راه دور و ابزارهای مرتبط ...
● تبلیغات و ارسال هرز نامهمبحث تبلیغات و بازاریابی یکی از بحث بر انگیزترین مباحث قانونی مربوط به تجارت الکترونیک به حساب می آید که در قانون تجارت الکترونیک ایران به آن توجه کافی نشده است. به عنوان مثال به Spamming که معضلی بسیار جدی در این حوزه است تنها در یک ماده بطور کاملاً سطحی اشاره شده است که البته احتمالاً این کمبود در قانون ...
یک استراتژی کارآمد تجارت الکترونیک، عناصر مجزایی را با یکدیگر ترکیب میکند. تجارت الکترونیک به معنای فروش الکترونیکی محصولات است که به یک سیستم پیچیده و پیشرفته مدیریتی نیاز دارد. به سیستمهای پشتیبانی، خرید و پرداخت تجارت الکترونیک نیز نیاز است و شاید به سیستم رابطه مشتریان با مدیریت نیز نیاز باشد. برای موفقیت در تجارت ...
برای تجارت الکترونیک تعاریف زیادی وجود دارد. بر خلاف مباحثی چون تحقیق در عملیات یا کنترل پروژه که دوران رشد و تغییر و تحول خود را طی کرده اند اینترنت و مباحث زاییده ی آن هنوز در حال تغییر هستند و بنا بر این تعاریف آنها نیز در این سیر تحولی در هر دوره از زمان دستخوش دگرگونی می شود. در بین تعاریف موجود از تجارت الکترونیک کاملترین آنها ...
به دليل ورود تجارت به بازارهاي مجتمع و يكپارچه كه از كانالهای ارتباطی بدون سيم و وسيلههای ارتباطي قابل حمل از جمله تلفنهای موبايل استفاده می كنند، محيط تجارت الكترونيك هر روز در حال پيچيدگی و پويايي بيشتر است. ايدههای نو و بديع تجارت الكترونيك پويای امروز میتواند روشها و مدلهای كارا و مفيدی در معاملات تجاری، ...
با افزایش خرید و فروش کالا و خدمات از طریق اینترنت و شبکه جهانی وب موضوع ایجاد اعتماد در تجارت الکترونیکی اهمیت بسیاری پیدا کرده است. تجارت از طریق اینترنت مخاطراتی را به همراه دارد که مهمترین دلیل آن عدم وجود اعتماد بین فروشنده و خریدار اسـت و این موضوع به فقدان حضور فیزیکی خریدار و فروشنده در محل داد و ستد، فقدان امکان بررسی ...
سازمان های امروزی در حال تلاش و کوشش بیشتر برای استفاده از فناوری اطلاعات می باشند که نتیجه آن به وجود آمدن مباحثی جدید در رشته های مدیریتی مانند طراحی مجدد فرآیند کسب و کار، سازمان های بدون مرز، سازمان های یادگیرنده و شرکت های دانش محور است. فناوری اطلاعات همچنین توانسته روش پردازش اطلاعات را آسان کند و نحوه تصمیم گیری را تغییر ...
امروزه با کمی دقت میتوان مزایای الکترونیکی شدن تجارت را در زندگی روزمرهء افراد مشاهده کرد البته بدون دقت هم میتوان این اثرات را دید چرا که هر یک از ما به نوعی با این نوع تجارت در ارتباط هستیم پس بهتر است در ابتدا با واژههایی آشنا شویم و تفاوت میان سه واژهء e-commerce e-business و e-marketing را به طور خلاصه شرح دهیم.e-commerce به معنای تجارت ...
تحول اقتصادی و توسعه در ایران ، اكنون با گام نهادن به فضای اقتصادی رو به رشد با اعمال اصلاحاتی در ساختار اقتصادی كشور، رونق و تحرك لازم را ، در این زمینه ، به عمل می آورد. در این مسیر، آنچه حائز اهمیت فراوانی است ، سیاست بازنگری در قوانین و مقررات رایج در ایران است اصلاح در قانون جذب حمایت از سرمایه گذاری خارجی و تصویب قانون تجارت ...
با افزایش خرید و فروش کالا و خدمات از طریق اینترنت و شبکه جهانی وب موضوع ایجاد اعتماد در تجارت الکترونیکی اهمیت بسیاری پیدا کرده است. تجارت از طریق اینترنت مخاطراتی را به همراه دارد که مهمترین دلیل آن عدم وجود اعتماد بین فروشنده و خریدار اسـت و این موضوع به فقدان حضور فیزیکی خریدار و فروشنده در محل داد و ستد، فقدان امکان بررسی ...
انواع تجارت الکترونیک Business to business B2B تجارت فروشنده با فروشنده B2B اولین خرید و فروش معاملات الکترونیکی است و هنوز هم طبق آخرین آمار بیشترین عایدی را کسب می کند. در B2B تجار نه تنها مجبورند مشتریان خود را بشناسند، بلکه باید واسطه ها را نیز شناسایی کنند. در این مدل همه ی شرکاء و خدمات مرتبط با تجارت بین المللی از قبیل: تأمین کنندگان، ...
آشنایی با موضوع
تجارت الکترونیک به معنای تولید، بازاریابی، فروش و تحویل کالاها و خدمات با استفاده از ابزارهای الکترونیک است. تجارت الکترونیک بر اساس حقیقی یا حقوقی بودن طرفین معامله و نیز نوع ارتباط آنها، به چهار گروه عمده تقسیم می شود: تجارت بنگاه با بنگاه (B2B) - تجارت بنگاه با مشتری (B2C) - تجارت مشتری با مشتری (C2C) - تجارت مشتری با ...